Have an account?
Posted by syahfahmi on Saturday, June 18, 2011 in


assalamualaikum…
saya, pernah mngalami keadaan gastrik atau angin yg teruk pernah masuk hospital dan buat pembedahan itu ini namun tak sembuh2, sesak nafas panik tak tentu arah semua tu sy dh tempuh, sehingga hilang kerja banyak berhabis duit ubat itu ubat ini.. dan skrg sy dh sihat 100% dan sy nk kongsi ttg ubat bg penyakit yg besangkut dengan otak kita ni pada semua.. sbnarnaya kita tak perlu sbarang ubat , ada tips2 tertentu yg boleh mbantu.


fikiran yg dibawah para sedar yg memacu kita karah sakit bgini..
di zaman skrg yg serba mudah sehinggakan melibatkan kurangnya penyelarasan antara gerakan jugak pemikiran , bila kedua2 ini tak seantara, itu yg menjadi punca usus menjadi lemah, sbagai contoh kita memandu , beza dgn org yg berjalan kaki dia mngunakan minda juga menterjemahkannya dlm bentuk tindakan jugak pergerakan… bila kurang nya pegerakan sebaliknya minda yg menjelajah, ia akan mghasilkan asid, angin, dan unsur2 ini akan mnyerang dada, akan naik keatas naik kekepala menyerang minda, sbb tu kita berlahak rasa masam2.. itu yg wujudkan gejala2 sesak nafas, panik.. and kadang2 kita taktahun pun sakit itu dibahgian mna sbnarnya.. di zaman skrg technology banyak membantu manusia hingga kurangnya penyelarasan antara pegerakan jugak fikiran, sbb itu pnyakit bersangkut dgn usus ini kurang pada zaman dulu
dan banyak terjadi dizaman skrg.. sbagai contoh penyakit ini kerap terjadi pada mereka yg benyak mengadap pc screen laptop tv.. disini kurang nya pegerakan hanya minda yg menjelajah.. mmg bunyinya aneh, tapi itu hakikatnya itulah puncanya. cuba tuan2 puan2 tngk atau goole kebanyakkan atau boleh dikatakan semua yg mengalami sakit ini sebilangan besar mereka adalah penguna koputer. nk mengukuhkan lagi kajian sy ini. sy sndri sembuh dri penyakit ini stelah hampir setahun mcm org gila… di hujung ini nnt sy akan bagi tips yg boleh diamal kan.. insyaallah boleh sembuh..
ada terdapat kajian yg mngatakan jgn tidur selepas makan melainkan kita tunggu sehingga 3 jam. sy mngagaknya begini, bila kita tidur minda mejelajah ini akan membuat sistem penghadaman kita kurang bkerja dgn baik, jadi akan terhasil asid perut yg berlebihan yg menjadi punca sakit kita ni tadi.. lain org lain olahan badanya. bagi kita2 ini kearah itu minda terlebih bekerja.

tips yg sy nk kongsikan

**jangan terus mengadap scren tv atau computer selepas makan, sekurang2nya tunggu sehingga 30minit lebih lagi baik.

**jangan terus tidur selepas makan, tunggu sehingga 3jam. and dalam tempoh itu cuba buat pegerakkan setara dgn pemikiran, maksudnya lebihkan pegerakan.

** musim buah manggis ni, makan sbanyak mungkin buah itu, cara makan nya adalah makan seulas , dan makan bersama sedikit kulit dibahgian dalam manggis itu, ini betul mmbantu. amal kan ini insyaallah. sy sndri amal kan nya dpt dri srg guru. dari segi kajian pula u’all blh goole ttg ajaibnya buah manggis ni..

** cuba kuatkan smangat and lebih fokus kan kepada badan, selesa kan badan, itu hak mutlak kita sbagai empunyanya kita berhak untuk selesa dan jgn kita seolah membuat2 menahan perut dri buncit menjadi tidak buncit misalnya, membukak dada dgn menahan nafas .. biar ia menjadi ia pada haknya iklas kan segalanya..

org yg sakit mcm kita ni dh ‘delay antara pegerakan jugak tindakan, ia banyak menjurus pada pemikiran , shingga ia memacu kita menjadi sakit..
ada satu amalan ilmu org lama, dinama kan “KETIKA

yakni ia berupa perbuatan yg tiada dia akan was2 atau curiga akannya. ibarat melangkah atau melaksanakan sesuatu tampa membenar kan fikiranya mmecahbelahkan sekaligus mwujudkan keraguan atau was2… untuk lebih faham ia ada dlm diri kita, cuba kita tngk2 kan…
Join Kami Di Facebook
dlam skop yg lagi luas, kita bertuah sbnarnya, ini adalah sbahgian dri proses pengenalan diri.. ttg tubuh badan ttg minda.. sy mdoakan anda2 yg menderita akibat sakit ni supaya sembuh.. insyaallah..


update : 06/12/11 hari selasa .


cuba amal yg ini , jgn terus tidur sesudah makan, sekurang2 biar dulu 3jam, ini bg mbolehkan makanan itu dihadam degan baik, kalau kita makan dan terus tidur ia akan menjadi lemak atau bagi yang mcm kita2 ini ia akan mhasilkan asid yang banyak didalam perut lalau akan naik ke dada dan mbuatkan kita sesak nafas juga panik, bg yg sakitya sudah terlalu teruk, cuba amal kn yang ini selama 3bulan. selepas dri makan jgn terus mengadap scren komputer atau tngk tv, elakan dri mbuat pekara2 yg akan membawa kepada penjelajahan minda semata2 dan kurangnya pegerakkan. sekurang2 biar 30minit atau 1jam selepas makan baru kita mbuat hal2 yg biasa seperti tgnk tv dn ber fb misalnya. , sbb org yg sakit sprti kita ini kebanyakkan nya otak terlalu menjelajah hingga tidak terkawal. pekara2 yg tidak melibat kan pgerakkan dan hanya mgunakan mida seperti mengadap komputer dalam tempoh yg terlalu lama, atau selepas makan terus kita mengadap komputer, memandu kenderaan , tonton tv , keadaan2 ini akan mbuat kan perut tidak bkerja dgn baik lalu asid akan terhasil , dan bila jumlah asid ini terlalu banyak, ia akan mmaksa kita untuk makan, walau kita sudah makan dalam kuantiti yg banyak sebelumnya , tetapi ianya tidak dihadam dengan baik, perut akan menjadi penuh, asid makin bertambah dan kita perlumakan, dan keadaan ini sebenarnya yang merumitkan dan sakitkan kita.. dan amal kan makan manggis dan jusnya, ini terbukti dalam kajian2.. ia dpt mbuka selera kita dan mbuat perut bkerja dgn baik.. sy mungkin bukan doctor juga bukan ilmuan hebat, tapi sy srg pesakit gastrik yg kronik, dan saya pulih, iklas dri sy untuk kongsikan manfaat ini buat kita bersama..
18 Responses to “Gastrik, Sesak nafas Dan ubat”:
  • assalam.

    terima kasih kerana memberi info yang bermanfaat ini. insyaAllah, saya akan ikuti. nak plak, saya seorang yang tegar mengadap PC dan TV.

    - CJ

  • Assalamualaikum..

    Saya kena dah penyakit ni.. Amat merisaukan jiwa.. huhu.. Moga Petua ini Bernafaat ..

  • Seksanya bila ada gastrik. Makan salah..xmakan pon salah. Kne minum susu doctor bagi.wek! xsedap. Tapi nasib baik jumpa aloe vera gel ni. Memang boleh redakan sakit perut dan menyembuhkan gastric.

    Bagaimana aloe vera merawat gastric??
    *Meneutralkan asid di dalam perut
    *Mempercepatkan proses penyembuhan luka dalaman
    *membantu mengurangkan simptom alahan dan masalah penghadaman tidak lancar
    *Meningkatkan imuniti dan daya tahan tubuh
    *Sifatnya yang berair dikatakan mampu menyegar dan membersihkan saluran penghadaman seterusnya memperbaiki masalah penyingkiran toksin dari badan
    *mengurangkan bakteria dan menyeimbangkan flora dalam perut

    Gastrik yang berlarutan boleh membawa kepada ulser perut.

    Mahukah anda seperti itu?? Bertindak sekarang.

    Jom minum aloe vera!

    Pastikan anda try aloe vera yg tulen,dipatenkan dan 99% segar dari ladang!

    Pm/ms/wassap Asmida 0122607855

    Blog: http://masterforeverliving.blogspot.com/

  • sdg mengalaminya on off.betul sangat mmg x tentu arah dibuatnya sampai satu tahap saya terfikir saya ni betul ke x..kata doktor anxiety disorder juga ada kaitan dgn gastrik.

  • Saya sakit cam ni dh 3 bulan terbaring.mcm mcm jadi gastrik saya kronik.trima kasih. Atas info.insyaallah akan saya amal kan.semua simtom diatas saya alami.kekadang rasa dh tk tentu arah.doa utk saya.

  • Salam...disini saya ingin share dgn kawan2...dulu saya pengidap gastrik sejak zaman sekolah menengah...mmg siksa batin dan fokus pd pelajaran pun terjejas sb tubuh xsihat dan selalu rsa sesak nafas...saya diperkenalkan oleh rakan ttg produk forever living aloevera gel dan artic sea,lps amal minum aloevera gel dan artic sea gastrik dah hilang sampai skg...tubuh dah kembali sihat dgn izinNya...tq forever..sesiapa yg berminat utk tahu lbh lanjut ttg produk blh pm saya sarah 0148245549

  • terima kasih info yg mnearik msuk la fb byk manfaat dn kbjikan tuan..sy pn gastrik ke gerd ke x tau la tp sesak nfs sakit dada pdh ulu ati panik seme ade..insyaAllah nk cri jus manggis

  • Mmg gila rase kalau dh kena pnyakit ni..sesak nafas ni lah antara pnyakit paling aku benci.sapa2 pun x suka kena sakit cmni.byk pantang dr segi makanan.mcm mane nak dpt tenaga?aku ni dh berbulan2 kena gastrik dan sesak nafas serta panik x tentu psl ni.bdn jadi makin lesu..nafas jadi laju je sdgkan cuma duduk rehat je.aku ade sakit lain gak..tekanan drh rendah, asma..angin degil dlm bdn.mmg byk penyakit aku. X lama lagi sakit mental plak.mmg cukup mnyusahkan pnyakit2 ni semuaaa.huhhh....

  • Terima kasih di atas info yang diberikan,,trasa semangat pulih selepas membaca artikel seprti ini

  • Alhamdulillah...syukur...

  • Terima kasih atas ilmu yang diberikan.akan saya cuba nanti.Dah masuk tahun ketiga kena anxiety diaorder,badan besar tp penakut pula..panik tak memasal makan salah tak makan salah..amat memalukan dan menyendiri dari bersosial.terima kasih sekali lagi

  • This comment has been removed by the author.
  • sedang mengalami..adoiiii..Allah je yg tau..sy pernah baca psl GERD..simptom sy lbh kpd GERD tu..mula2 igtkn gastrik biasa..pernah masuk hospital, amk darah , buat ECG bagai..blm ketemu penawar yg blh sembuhkan penyakit ni 😂

  • kpd sesiapa yg pernah mengalami gastrik/GERD ni..sudi2 lah share dgn sy 0194813932

  • Saya ada gastrik jantung brdebar kadang sakit perut kembong ubat tak boleh tingal tak tahu nak buat apa bila kehospital doktor buat ecg tapi tak ada apa saya akan cuba buat a

  • 0179596049 pm sy...jus manggis mmg tuk gastrik ke ..sbb sy sesak nfs sllu

  • Sy bru kena gastrik.rasa sesak nafas ya amat.igt kena sakit jantung.rupanya doc bgitau kena gastrik.apa admin bgitau ttg gastrik Sama yg sy alami.tq info admin.pasni nk beli manggis mkn byk2.

Post a Comment