Have an account?
Posted by syahfahmi on Wednesday, July 6, 2011 in


teringat ptg semalam aku ada lalu ikut satu kawasan ternampak pusat jagaan org2 tua..
area aku lalu tu kawasan perumahan golongan2 elit. tahmacam mna terpandang rumah org tua2 kat situ, jarang aku lalu ikut situ sbb tu sblm nim takperasan kot.

macam mna ek hidup org2 tua yg berusia kurang kemampuan tuk begerak sndri ada yg berkerusi roda (wilcha) ada yang terlantar, padang akan dy'all org-tua2 tu, terfikir juga esok kita yang namanya manusia setiap yang hidup mesti ada zaman tua kalau panjang umur macam mna pula la time kita nnt.. zaman makin maju org kata manusia makin terkejar2 hal ehwal dunia noda itu ini sampai terlepas pandang kita2 ni kt org2 tua mak ayah kita iyalah dh sebok dengan kerja takkan kita nak tunggu dan ngadap dy'all jaga basuh berak makan pakai itu ini tak..

ni kot yang dikatakan akhir zaman, dunia itu menjadi satu hal yang mesti kita kejar dan akur dengan tuntutanya..

terpandang wajah org tua dalam tu sayu gak hati ni... hai sehhh
terdetik kek hati nim esok2 mak ayah kita dh tua dh nyanyok mampu ka kita nk jaga and sabar dgn keadaan yg mungkin mmerlukan kesabaran yg tinggi.
kalau nk menjaga budak bayi itu senang , tapi org2 tua ni leain sikit.
kadang2 rasa kita manusia itu sndri kejam atau terpaksa jadi kejam , mak ayah berusaha sehabis baik bagi mendidik menjaga kita dari merah besar tapak tanggan dan menjadi seseorag, u'all yang dh berumah tangga mesti dpt paham keadaan dimana perik getir hari demi hari ssh senang itu ini dalam proses kita dibesarkan oleh mak ayah..

mcm mna sshnya dy'all mcm mna syang kasihnya dy'all sampai org kata sanggup korbankan apa saja demi insan yang bernama anak ni tadi.
last nah ambik kita letakkan dy'all dirumah org tua2 atas tiket kita sebok bekerja itu ini sbagainya..

yang namanya manusia ni ada emosi ada perasaan, ada rajuk ada hiba,jadi org dh berusia ni makin cepat tersentuh terasa org kata. bayang kan lah saat2 mcm ni jatuh air mata mak ayah kenangkan kita anak aisemannn.. berat2..

mudah2han kita ank termasuk diri sy sndri tidak belaku kejam atau mngambil sikap lepas tanggan terhadap mak ayah..
dan harus kita ingt akan satu masa nanti kita jua akan tua kalau dipanjangkan umur. apa2 pun sy percaya setiap dari kita pasti nkkan yang terbaik dalam segala hal atau keadaan , cuma kadang2 nasib kurang menyebelahi kita.
0 Responses to “Wajah tua itu mak juga ayah kamu-kamu dan aku.”:

Post a Comment